ďťż
Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl
Core Vs Quad ďťż

Core Vs Quad

       

Linki


Core Vs Quad

Witam!

Chce kupić nowy komputer, służacy głównie do grania w nowe gry na dobrych detalach.
I mam wątpliwość czy kupic Intel Core e8600(2rdzenie) czy Intel Quad9300 lub 9450(4rdzenie)
Reszta zestawu
Grafika: Geforce 9800Gt 1024mb
Ram: 4-8gb GodRam

Który procek bedzie lepszy do grania dzięki :)


Jak quada wykrecisz na 3.6-3.8 to warto wlasnie jego a jak nie to 8600 i go ocnac na 4.0-4.2.

Tak se mysle o :rolleyes:.

Powoli już gry będa zaczynać korzytać z czterech rdzeni ( kilka takich gier już jest ) . Quad będzie bardziej przyszłościowy i ja bym brał Quada i go kręcił.

Również lepiej widzę quada. Mimo, że w dzisiejszych tytułach wyższy zegar ma zwykle przewagę nad wielowątkowością, sytuacja powoli się zmienia. Przykładem choćby UT3 engine i legion tytułów na nim opartych.
Zależy też, na jak długo skład ma wystarczyć - jeśli na dłużej, to quad, gdy poniżej roku, e8600 będzie lepszy.


A ja uwazam ze dwurdzeniowiec bedzie lepszy, zreszta ten zestaw jest bardzo kiepsko spasowany. Nie wiem jaka niby bedzie przewaga quada nad C2D w jakis marginalnych grach UT3 przy 9800GT... Zamiast czegos takiego lepiej brac E8400 + HD4870/GTX260. Cenowo wyjdzie podobnie, a wydajnosc bedzie o wiele wyzsza.

Hmm... marginalnych? Subiektywne kwestie zostawmy na boku, spójrzmy na fakty: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Unrea...Unreal_Engine_3
Chyba najliczniej wykorzystywany silnik w ostatnim czasie. UT3 korzysta w zasadzie z trzech rdzeni, ale pokazuje drogę, którą prędzej czy później pójdą liczące się produkcje. Marginalna przewaga przy jako takim wykorzystaniu wielowątkowości:


O zestawie nie dyskutuję, wiadomo, że można inaczej; pytanie było o proca.

No faktycznie, troche tego jest... Ale pomimo wykorzystania tego silnika nie wszystkie gry wykorzystuja wiele rdzeni. Np. Bioshock: http://www.overclock...el_e8400/10.htm Co ciekawe Crysis w tym tescie dostal wiekszego kopa na quadzie, ale Crysisa zawsze traktowalam bardziej jak benchmark, a nie gre ;)
Nie umiem powiedziec ile z tych gier wykorzystuje wielowatkowosc, a ile nie, ale z tego co dotychczas widzialam wnioskuje ze UT3 jest jak na razie jedna z niewielu gier ktora costam robi sensownego na tych rdzeniach. To czy inne gry beda podobnie dzialac zalezy juz od programistow, a nie samego silnika. Naturalnie to tylko moje domysly i moge sie mylic. W kazdym razie jestem pewna ze E8400 + 260GTX zniszczy Q9450 + 9800GT w UT3, tymbardziej w kazdej innej grze.

Przyszłosciowy , nie przyszłościowy - jak wchodził Q6600 to każdy tak pisał i co i nic.
I tak C2D lepiej się spisuje w grach.Puki co mało gier wykorzystuje 4 jajka a na dobrze wykręconym procu C2D i tak są lepsze rezultaty jak na Quadzie.


No faktycznie, troche tego jest... Ale pomimo wykorzystania tego silnika nie wszystkie gry wykorzystuja wiele rdzeni. Np. Bioshock: http://www.overclock...el_e8400/10.htm Co ciekawe Crysis w tym tescie dostal wiekszego kopa na quadzie, ale Crysisa zawsze traktowalam bardziej jak benchmark, a nie gre ;)
Nie umiem powiedziec ile z tych gier wykorzystuje wielowatkowosc, a ile nie, ale z tego co dotychczas widzialam wnioskuje ze UT3 jest jak na razie jedna z niewielu gier ktora costam robi sensownego na tych rdzeniach. To czy inne gry beda podobnie dzialac zalezy juz od programistow, a nie samego silnika. Naturalnie to tylko moje domysly i moge sie mylic. W kazdym razie jestem pewna ze E8400 + 260GTX zniszczy Q9450 + 9800GT w UT3, tymbardziej w kazdej innej grze.


Oczywiście, z tym trudno się spierać. Inwestycja w vga powinna być na pierwszym miejscu w zestawie dla gracza. Przy ograniczeniach budżetu tym bardziej. Z cpu można wrzucać e5200, lekko podciągnąć i też będzie pięknie i kolorowo ;)
Napisałem wcześniej 'jeśli na dłużej, to quad, gdy poniżej roku, e8600 będzie lepszy' i podtrzymuję. Dzisiejszy framerate na c2d i quadach jest zwykle i tak wystarczająco wysoki; gdy przyjdą nowe, wymagające tytuły to który prędzej stanie się wąskim gardłem? Wtedy quad będzie mógł zdecydować o płynności lub jej braku.

Z tego co wiem, GTAIV wykorzystuje 4 rdzenie, widzieliście jakieś testy tegoż na pc?

Edit:
GTAIV korzysta z quadów bardzo mocno (pomijając ogólnie horrendalne wymagania), tu trochę testów:
http://www.rage3d.co....php?t=33936851



Sitedesign by AltusUmbrae.